top of page
Duinen en zee

Over slaapcoaching.

Sleep is the golden chain that ties body and health together

Waarom is goede slaap belangrijk?

Tijdens slaap vindt fysiek en mentaal herstel plaats en krijgt je immuunsysteem een boost. ​Het is dan ook niet voor niets dat mensen die slecht slapen vaker ziek worden, minder goed herstellen van blessures, sneller boos of verdrietig zijn en bovendien angstklachten of depressie en slaapstoornissen hand in hand gaan.

Herken je je in een van de volgende situaties?

- Je valt moeilijk in slaap

- Je wordt 's nachts vaak wakker

- Je voelt je niet uitgerust  

- Je doet dutjes overdag 

- Je bent vaak ziek

- Je herstelt niet goed van blessures

- Je wilt je prestaties verbeteren door goede slaap

Je bent zeker niet de enige met deze hinderlijke slaap- of gezondheidsklachten
Het goede nieuws is dat slapen een skill is die je zelf kan verbeteren!

 

Wat is slaapcoaching?

Slaapcoaching is een vorm van coaching die jou helpt met het verbeteren van je slaap door toepasbare adviezen en inzichten in je slaappatroon, slaaproutines en gedachten over slaap. Daarnaast zijn aanvullende adviezen over leefstijl en voeding essentieel bij het verbeteren van je slaap en prestaties over dag.

Slapen staat dus niet op zichzelf en is een optelsom van verschillende onderdelen. 

 

Let op!

Beter slapen is geen quick fix en het duurt vaak weken voordat dit bereikt wordt. Daarom adviseer ik je te beginnen met een traject van 3 consulten. 

- Slaapcoaching wordt niet vergoed door de zorgverzekering, in sommige gevallen biedt de aanvullende verzekering dekking.

Slapen doe je bijna een derde deel van de dag en de kwaliteit van je slaap heeft invloed op je gevoel de rest van je dag en je prestaties. Het is dus zeker waard om te investeren in goede slaap. Het is een goede skill waar je nog heel lang en veel profijt van kan hebben.

Tarieven slaapcoaching

Intake

Los consult / follow up

Slaaptraject kort
(aanbevolen)

Slaaptraject uitgebreid

Slaaptraining
online werkboek

105 euro

Telefonisch, online of live gesprek van een tot anderhalf uur. 

Voorafgaand wordt een vragenlijst en slaapdagboek toegestuurd. Er vindt een slaapanalyse plaats en een slaapstrategie bepaald.

85 euro

Telefonisch, online of live gesprek van 45 min tot 1 uur.

Vervolggesprek na eerdere intake of consult. Slaapstrategie en slaapadviezen worden doorgenomen en zo nodig bijgestuurd.

275 euro.

Intake en 2 opvolgende consulten met tussenpozen van 2 of 4 weken. Tijdsplanning wordt gemaakt in overleg. 

Inclusief

- Vragenlijst

- Slaapdagboek

- Slaapanalyse en slaapstrategie

- Slaapadviezen doornemen en zo nodig bijsturen

530 euro

Intake en 5 opvolgende consulten met tussenpozen van 2,4 of 6 weken. Tijdsplanning wordt gemaakt in overleg. 

Inclusief

- Vragenlijst

- Slaapdagboek

- Slaapanalyse en slaapstrategie

- Slaaproutines

- Slaapkamer checklist

- Slaaphygiene

- Voedingsadvies

(volgt)

A well-spent day brings happy sleep

Duinen en zee
bottom of page